søndag den 14. oktober 2012

Regnvejrssøndag med løb og indendørssysler

Når regnen trommer på taget, som her i formiddag, så kan det være svært at lokke sig selv i løbeskoene. Men lige for tiden løber jeg mange af mine ture sammen med min søn og vi havde planlagt en bakketur i dag - så vi trodsede regnen og begav os afsted. Turen gik ud i Fårebakkerne på de pladrede små stier op over de stejleste bakker. Jeg passer stadig lidt på mine ben, så turen planlægges stadig med gåpauser - ca. 3 min løb og så 1 min gang - men bakkerne der skal løbes op... pust, støn. Min kære søn er endelig blevet lidt bidt af at løbe - og har et noget hurtigere grundtempo end jeg, men vi hygger os alligevel med at løbe sammen en eller to gange om ugen. Det slutter dog snart, for han er så heldig at have fået kollegieværelse i Lyngby fra 1. nov. 

Da vi var retur i Mogenstrup silede regnen virkelig ned og vi var gennemblødte, men mærkelig nok var løbelysten i top. Der måtte lige forceres et par bakker mere - og dem har vi jo rigelig af i vores område. Men efter en lille bakket omvej var vi hjemme og kunne nyde at have klaret en 9,4 km tur. Det er rekord for mig efter min lange skadespause - skønt. Jeg er på vej tilbage.

Vores ikke helt rene sko efter dagens tur :-)

Vovse mente også at hans tæer skulle med på billedet ;-)
 Jeg har slet ikke deltaget i motionsløb i år, og det går jo ikke! Kim og jeg har derfor meldt os til løbet på den nye omfartsvej om Næstved her den 28/10. For mit vedkommende bliver det bare en rolig luntetur og naturligvis kun 5 km ruten, men jeg vil alligevel nyde det i fulde drag - jeg har jo savnet alle de skønne løb som jeg plejer at deltage i. 
Nu efter løbeturen kan vi med god samvittighed (motionen er jo klaret) hygge os med puslespil. Jeg er lidt bidt af Wasgij puslespil med 1000 brikker, hvor man ikke ved hvordan motivet ser ud, fordi man samler det som en af personerne på æsken kan se. Sjovt og udfordrende.

Vores bord i kontoret med et dejligt Wasgij puslespil

Ingen kommentarer:

Send en kommentar