mandag den 29. oktober 2012

Wilbur A. Smith: Når løven jager

Denne bog er den første i Courtney-serien. Sean og Gerrick er brødre og vokser op på farmen Theunis Kraal hos deres strenge men retfærdige far Waite og deres blide mor Ada. Vi følger de to meget forskellige drenges opvækst og derefter følger vi Sean i hans voksenliv. Sean har mod på livet og er ikke sådan at stoppe når han først har sat sig noget i hovedet. Sean deltager sammen med sin far og bror i krigen mod Zuluerne, og Sean kæmper virkelig med næb og kløer for at overleve og her får han sig en ven for livet, den kæmpestore zulukriger Mbejane.

Vi hører om Sean og hans ven Duffys forsøg på at gøre sig rige sammen med en masse andre i et nyopdaget guldgraverfelt. De har succes, men får dermed også skaffet sig nogle meget magtfulde fjender. Endelig møder Sean den dejlige og blide Katrina, som bliver hans livs kærlighed.


Jeg synes bogen er interessant pga. Wilbur Smiths store kærlighed til og viden om Afrika som bare skinner så tydeligt igennem hans bøger. Jeg har også tidligere med stor fornøjelse læst bøger af Wilbur Smith og måtte jo på et tidspunkt også give mig i kast med hans serie om Courtneyfamilien. Jeg blev ikke skuffet, som forventet en spændende roman, hvor jeg næsten kunne mærke Afrika undervejs. Wilbur Smith er og bliver en af mine favoritter og jeg glæder mig meget til at læse resten af serien.



Vurdering: 4/5

1 kommentar:

  1. Hej Gitte. Tusinde tak for en rigtig god anmeldelse af Når Løven Jager, jeg er selv ved at skrive en anmeldelse af den, og din har hjulpet mig rigtig godt i gang.
    Udover det, glæder jeg mig også rigtig meget til at komme i gang med resten af serien :-)
    Kh. Majken

    SvarSlet