mandag den 29. oktober 2012

Mærk Næstved - Løb på den nye omfartsvej

Så oprandt søndagen hvor der var løb på den nye omfartsvej om Næstved. Der var rigtig mange tilmeldte på de 2 distancer - vist omkring 1800 løbere. Min søn Kim og jeg skulle løbe 5 km. Det er Kims første løb, så det var lidt spændende. 
Vi startede alt for langt nede i feltet pga. trængslen med de mange mennesker. Som man tit ser ved løb med mange mennesker som ikke har været ude til løb før, så var der gående, stavgængere osv. midt i feltet. Det er ikke ligefrem noget der bidrager til at man kan komme fremad i løb - men pyt. Vejret var skønt, og jeg er jo på ingen måde i form til en god til alligevel. Ruten er der ikke meget at sige om - ud på en bred asfaltvej, vende om en kegle og tilbage igen. Jeg kom i mål, meget forpustet efter 30:29 - så det er jeg ok tilfreds med. Det skal nok blive bedre efterhånden som træningen skrider frem - jeg løber jo stadig mest ture med gåpauser undervejs. Jeg er dog fortrøstningsfuld, for selvom jeg mærker lidt murren i knæet, så tror jeg det går - det skal gå!!
Kim løb som ventet hurtigere end jeg, men vist kun et par minutter - det vil vise sig når de får lagt en resultatliste på nettet i løbet af i dag. 

1 kommentar:

  1. Jeg så godt den nye omfartsvej et par gange da jeg var i Præstø i September. Og nej, køn er den nok ikke - håber at den giver lidt ro i Næstved....
    Og syntes dog absolut at det er en sjov ide at afholde løb inden åbningen.
    Knus og god dag.

    SvarSlet