lørdag den 27. oktober 2012

Henriette Rostrup: I dag og i morgen

Bogen starter med en brand i et redskabsskur, som involverer alle de personer fra samme opgang, som vi kommer til at følge i bogen. Vi hører om Marie og Jasper, en ung familie med et lille barn, hvor hverdagens kedsomhed og frustrationer får vendt Maries øjne mod en anden mand. Monika er gravid og bor sammen med Allan, som desværre har alt muligt andet der fylder i hans liv og han lyver konstant for Monika. Morten er en ung studerende som har mødt Line, han forelsker sig i hende, men kan ikke forstå at hun trækker sig bort fra ham og pludselig hører han rygter om sig selv som ikke er sande. Alle disse menneskers liv tager en brat vending efter branden og læseren følger dem i tiden herefter.

Læseren fanges hurtigt ind i historien, personerne er godt beskrevet så de bliver levende og historien fortælles i et enkelt og dejligt sprog. Ved hvert kapitel er der en nyhedsoversigt, så de aktuelle store politiske nyheder bliver skitseret sammen med hverdagens små og store problemer for bogens hovedpersoner. Jeg har blandede følelser for bogen, den første halvdel, godt og vel, er rigtig god og bogen holder fint stilen. Herefter sker der flere dramatiske hændelser for de forskellige personer og så oplever jeg beskrivelsen af personerne bliver mere overfladisk. Det er rigtig synd, og gjorde at jeg mistede lysten til at læse videre. Jeg har dog læst bogen færdig og ender på kun 2 stjerner fordi jeg ikke synes bogen er fuldført i samme gode stil som den starter. 


Vurdering: 2/5

Ingen kommentarer:

Send en kommentar