lørdag den 25. maj 2013

7. oktober 2010: En måned til marathon

Et mere fra gemmerne...

Det nærmer sig blog-forsømmelse. En lille update på hvad der er sket på min løbefront siden sidst. Efter sommerferien har jeg allieret mig med Kjetil Havstein, som har lavet løbeprogram til mig med henblik på marathon den 7. november i Hillerød. Jeg var så småt kommet igang med at løbe distancer på lige over 10 km, uden alt for meget vrøvl med den læg som stoppede min drøm om Københavns marathon i foråret. Læggen drillede dog lidt stadigvæk, men ganske langsomt er det forsvundet. Kjetils program har inkluderet en del intervaltræning og progressive træningspas, noget mere intensivt løb end jeg var vant til hidtil. Spændende var det om benene kunne klare det, men det er gået over al forventning, og jeg er faktisk blevet glad for de lidt hårdere træningspas - hvem skulle have troet det?
Nu nærmer marathon-dagen sig pludselig med hastige skridt og det giver lidt sommerfugle i maven. Fysisk har jeg stor tiltro til at jeg er/bliver klar, bare jeg kan holde skaderne fra døren - det jeg er mest spændt på er det psykiske aspekt. Det er ukendt terræn og har jeg den stædighed der skal til når jeg bliver træt og den letteste løsning er at give op? Det vil vise sig - men ligenu veksler jeg mellem at glæde mig rigtig meget og til at frygte dagen. Tihi og det gør man helt frivilligt??
Løbetanker fra en marathon-wannabe - Gitte....

3 kommentarer:

  1. Hej igen.

    Du lyder da til at være ret erfaren, måske skulle jeg holde mig lidt til denne blog og få gode råd undervejs :-)
    Og vores fælles interesser fortsætter, jeg elsker også at læse. Er pt. igang med Marco-effekten, dejlig afslapning ovenpå en løbetur. Jeg tror jeg vil kigge lidt ind undervejs, og måske søge råd her hos dig, du lyder til at have en del erfaring :-)Krydser fingre for dig til Hillerød Marathon.

    SvarSlet
  2. Hov, du har jo løber HIllerød Marathon, havde ik lige fanget det der med blogindlæg fra gemmerne :-) Håber det gik godt og uden skader?

    SvarSlet
  3. Hej Smilehul
    Nu har jeg også indsat indlægget om min første marathon, så kan du selv læse om min oplevelse ;-). Spørg bare, jeg kan jo absolut ikke svare på alt, men ja lidt erfaring har jeg da efterhånden.
    Vh Gitte

    SvarSlet