mandag den 20. maj 2013

10. maj 2010: Succesfuld langtur og lille skade

Et gammelt blogindlæg mere...


Søndag den 2. maj var jeg ude på en tur på godt 33 km og det gik bare så super. Benene havde det godt og det fungerede fint med at drikke powerade/vand jævnligt undervejs. Vejret var jo samtidig super og ruten lagt gennem skov og langs vand, så det var en udpræget nydelse. Dog var der en del bakker til slut på ruten, men det gik ok. Som jeg efterhånden har oplevet nogle gange, så blev jeg skidt tilpas ca. 10 min efter hjemkomst. Men 15 min på langs fik kvalmen og svimmelheden væk igen. Jeg går ellers en del rundt efter løbeturen samtidig med at jeg får drukket, netop for at prøve at undgå denne utilpashed, men det virker bare ikke..
Onsdag skulle jeg så løbe intervaller, men i mit andet interval mærkede jeg nogen ømhed i min læg og opgav derfor de sidste 2. Luntede hjemad, men det blev værre og værre med den læg trods jævnlig udstrækning. Så det blev en lang gåtur hjem og det var en meget kold løber der endelig nåede hoveddøren. Straks frygter jeg jo at marathon den 23/5 var udelukket for mit vedkommende. Nogle dages pause har dog hjulpet, og i går var jeg ude på en kort tur på 2,5 km. Jeg kunne mærke ømhed i læggen hele vejen, men det forværredes ikke. I dag har jeg det ok, men mærker stadig en lille stramhed i musklen. Nu håber jeg så at nogle korte løbeture og ellers fred og ro til den 23. maj gør at jeg er klar til en bette smuttur på 42 km i Københavns gader - og dermed kan få min første marathon i hus!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar