fredag den 25. februar 2011

Max nederlag eller ?

Jeg gruede jo ganske meget for fredagens træningspas - en times maxtest. Hmm jeg er ikke god til at presse mig selv under konkurrence og da slet ikke alene. De 2 km opvarmning kunne jeg da klare men så kom udfordringen. Jeg startede med 11,6 km/t - måske lige vel overmodigt, det ved jeg faktisk ikke. Minuterne sneglede sig afsted. Nå kunne mærke at det holdt ikke hjem, eller er det hovedet der ikke kan udholde tanken - jeg ved det faktisk ikke. Nå satte farten lidt ned så den lå på ca. 11 - 11,3 km/t. Nøj hvor gik tiden langsomt. Pludselig bippede min forerunner - aj hallo en værdi for restitutionspuls - åhr nej jeg havde fået stoppet uret. Det slog mig helt ud - ja der skal ikke meget til når der står maxtest på programmet ;-). Kunne slet ikke finde rytmen igen, måtte helt ned på 10 km/t og løbe noget tid før det gik ok. Jeg løb så en smule progressivt og sluttede den sidste km på 10,5 km/t. Hmm ikke en vellykket test, men jeg ved ikke om jeg kan gøre det bedre?? Til en konkurrence jo, men der kan jeg også nogengange falde i det store sorte tankehul og slå min rytme i stykker med tanker om at jeg ikke kan. 

Nå nok om mine frustrationer med min udtalte mangel på evne til at presse mig selv!!




Tilgengæld har det været solskin i dag og heller ikke så voldsomt koldt, så det har bare været lækkert!! Generelt er jeg også tilfreds med mit løb. Jeg er nu på 40 km i denne uge og mangler en 21 km tur på søndag, så ugen slutter pænt og månedens total kommer på ca. 200. Ikke dårligt :-). 

Den energi som jeg burde have brændt af på landevejene i dag blev i stedet brugt til at give hytten en god omgang rengøring - skønt nu hvor det er overstået og vinduespudseren også har været her og klare vinduerne. Så sol kom bare an - jeg er klar!! 

1 kommentar:

  1. Hej Gitte
    Kender godt det der med at miste fokus og tiden så ikke holder. Men du gjorde det, og måske er der plads til forbedring. Så gør du det næste gang:-)
    Fortsat god træning og god weekend.
    Knus

    SvarSlet