tirsdag den 15. februar 2011

Hmm så sner det igen

Gider ikke mere sne!!!
Jeg er træt af sne og blæst, det har vejrudsigten desværre ikke taget hensyn til :-(. Nå forhåbentlig bliver det ikke så galt hvad sneen angår, selvom det sner godt lige nu.

I går skulle jeg løbe en rolig tur på 9 km - så det var jo en god anledning til at få prøvet de nye sko. De føles noget anderledes end Asics og det er tydeligt at mærke at de har et bedre vejgreb. Det blev en rigtig god løbetur og selvom jeg normalt foretrækker vindstille vejr, så nød jeg at kæmpe mod den kraftige blæst. Flere gange stod jeg næsten stille i modvinden, men det lykkedes da at komme rundt på ruten og i medvind var jeg jo nærmest flyvende. 

I dag valgte jeg løbebåndet til min korte interval-tur. 3 intervaller af 1 km i tempo 4:55 - det gik super fint. 

Ellers har jeg jo fået programmet for de næste 4 uger - og der skal løbes pyh. Denne uge er jo rimelig blid med 4 x løb og ialt 35 km. Næste uge byder på 5 x løb og ialt 60 km, det værste er 1 times testløb. Jeg hader de testløb og kan slet ikke finde ud af at disponere mine kræfter når jeg skal løbe dem. Det er jeg iøvrigt heller ikke god til under konkurrence, men der virker det dog nogengange ;-). Uge 9 byder på 5 x løb og ialt 70 km. Uge 10 byder på 6 x løb og ialt 80 km. Så hvis ellers benene og motivationen holder, så får jeg slået min uge km rekord, som vist er på lige under 70 km. Nå men benene har det godt, motivationen har jeg fundet igen - så det er jo bare at klø på med træningen. Så mangler jeg bare at foråret melder sig samtidig :-)

5 kommentarer:

  1. Hepper på dig, sender god energi og god fornøjelse! ;-)
    Knus og en god dag :-)

    SvarSlet
  2. Lyder som god træning ham Kjetil laver til dig. En suveræn træner du har uden tvivl:-)
    Vi venter alle på foråret, og super din motivation er tilbage. God træning.
    Knus herfra

    SvarSlet
  3. Gør godt at høre om noget effektiv træning - giver motivation! Og håb!

    SvarSlet
  4. Dejligt, at motivationen er vendt tilbage - men nye løbesko hjælper altid :-)
    Og ja - lad os få noget forår frem for sne, kulde og blæst. Har bedt til vejrguderne flere gange, men de lytter ikke. Tsk.

    SvarSlet
  5. Hej Gitte Hvor er det sejt at du får løbet så langt, og jeg glæder mig til at komme op på de lange distancer. Det er meget motiverende at få noget nyt engang imellem.
    Hilsen Evelyn

    SvarSlet