mandag den 21. februar 2011

Ugen bare fløj afsted

Så gik endnu en uge og jeg nåede de planlagte 35 km - dejligt med en restitutionsuge! De to ture med tærskeltræning og interval blev løbet indendørs på bånd, jeg er vist blevet lidt afhængig af denne nemme måde at styre tempoet på. Planen er dog at alt løb selvfølgelig skal foregå udendørs igen når foråret banker på. 

Weekenden bød på en tur i Lalandia sammen med mine børn, mine søskende og deres børn og så min mor. Det var ganske hyggeligt, men hold da op Lalandia er en pengemaskine og der var sort af mennesker her i børnenes vinterferie. Lørdag havde jeg brug for lidt fred og ro - og hvad var så mere kærkomment end en løbetur? Jeg løb ned forbi Lalandia på de noget snesjappede stier og ud til vandet. Op på diget og så ellers bare derudad.
Helt mennesketomt på diget
 Det var skønt at komme væk fra menneske mylderet og bare være sig selv for en stund. Samtidig synes jeg jo det er skønt at løbe nye steder og dette dige var absolut et af de skønnere. 
For det meste fin sti at løbe på - kun enkelte driver :-)
Jeg var lidt spændt på mit knæ, for det drillede ret meget på torsdagens løbetur, men måske pga. de nye sko? Ihvertfald mærkede jeg intet til det på min tur nu - det andet knæ var dog ømt, men det var efter et slag i den store delvis udendørs rutschebane i Lalandia så det tog jeg mig ikke af.
Horisonten så lidt truende ud - men vi fik ikke mere sne
Lidt ærgerligt at turen kun skulle være 11 km - men sådan er det jo nogengange :-). Efter denne skønne tur hvor jeg ikke mødte et eneste menneske havde jeg igen samlet energi til at "klare" menneskemylderet i Lalandia... 


Nu venter en ny løbeuge forude med 60 km hvis benene vil - de 7 er allerede klaret, så er der jo kun 53 tilbage. Piece of cake!

6 kommentarer:

  1. Lyder skønt og kender godt fornemmelsen af at have brug for en rolig uge. Dejligt at løbe fremmede og nye steder, og klart du fik brug for lidt ro i Lalandia:-)
    God træning
    Knus Tina

    SvarSlet
  2. Jeg kan godt følge dig i trangen til at være alene - dét ville jeg også have følt hvis det var mig i det vandmekka med tusinder af børn og voksne!
    Jeg GLÆDER mig til at jeg må løbe igen - men der kommer stadig til at gå laaaaaaaaang tid - det gør ondt i min lænd med det samme jeg begynder :(

    SvarSlet
  3. Jeg er i gang med restitutionsuge/ferie, dvs. ingen svømning. Her på førstedagen er jeg glad for, at jeg ikke skal i vandet, men jeg har lyst til, at spise, spise, spise, men det er nok ikke så godt, når der forsvinder så meget motion.

    Jeg trøster mig lidt med, at du havde en god uge - at du klarede det. Jeg kan vel også slappe af.

    Dejlige billeder. De minder lidt om nogle steder jeg løb i går.

    God træning!

    SvarSlet
  4. Sikke nogle fine billeder - og det må, trods alt, have været dejligt med lidt "fri" fra menneskemylderet i Lalandia ;-)

    SvarSlet
  5. Lalandia kan uden tvivl godt trække på tålmodighed og pengepung.....
    Og give lyst til at flygte laaaangt væk - specielt når man har sådan nogle dejlige steder at løbe!

    SvarSlet
  6. Jeg har hidtil kunnet undgå at komme til og i Lalandia, så jeg har ingen erfaring og kun fordomme i forhold til det sted. ;-) Jeg elsker også at løbe nye steder. Steder, hvor man er på weekend eller ferie, for man ser på en anden måde i løb. Og så fordi man tager turen alene. Så kan der dvæles ved lige det, som man har lyst til.
    Flotte billeder med en flot himmel. De giver et godt indtryk af flad og fladere. ;-)
    Knus

    SvarSlet