torsdag den 3. marts 2011

Træningen kører bare :-)

Yep så kom der lige lidt mere nyt fra loebeshop :-)
Så måtte jeg alligevel lige have lidt mere løbeudstyr :-). Er endnu ikke blevet dus med Nike løbeskoene, og da de gamle GT 2150 har rundet 500 km så måtte jeg jo lige have de nye GT2160 i skrig pink. Billedet (taget med mobilen i kunstigt lys) gør slet ikke farven ret, men den passer meget godt med Ceps pink sokker som ligger ved siden af.

Motivationen er i fuld gear igen - det er dejligt! Trods motivationskrise fik jeg da også lige rundet de 200 km i februar. I går var det stille vejr og for første gang længe tog jeg mig sammen og løb intervaller udendørs. Fuck det var hårdt... jeg har virkelig vænnet mig til løbebåndets "styring". Men jeg fik løbet alle intervaller og klarede også det sidste på 4 lange min - pyh det holdt hårdt... 


I dag var det bare en rolig tur på 11 km - og i helt stille vejr var det jo ikke svært at komme afsted. Jeg nyder simpelthen de rolige ture i stille vejr. Kroppen arbejder bare og jeg kan nyde omgivelserne fuldt ud :-). 


Nu kommer jeg lige med en undren...her på denne tid af året får jeg faktisk altid forespørgsler fra forskellige som gerne vil have mig med til diverse kvindeløb. Men men jeg er udpræget kvindeløbshader! Det er der flere grunde til men den største er min udprægede undren over prisen?? Hvorfor koster det nu lige ca. 200 kr for at løbe 5 eller 10 km?? Eller 5-600 for halvmarathon (tror jeg nok det er i Odense) Jeg fatter det simpelthen ikke. Jeg har selv deltaget i Iforms kvindeløb to gange, for det må jo prøves før det kan forkastes - men nej det var bare ikke mig. Den der taske med ligegyldige reklameting som mange snakker om som om det var himmelsk. Næ jeg kan bare ikke se det. Nå men efterspørgslen er der jo, så kvindeløbene består - det er bare uden mig som deltager ;-) . Men bare for at være lidt dobbeltmoralsk - så elsker jeg det møg-dyre Eremitageløb - det var nemlig mit primære mål da jeg startede med at løbe i oktober 2003 og dermed et løb som betyder noget helt specielt for mig. Nå det var vist nok fra mig i dag :-)

9 kommentarer:

  1. Det er dejligt at læse at din træning går så godt. Jeg håber virkelig at komme med på vognen, min ryg er fin bedring og benene ligeså. Jeg starter op i dag og prøver at tage 5 min løb 1 min gå for at se om det skulle have bedre resultater mod skader! Ønsker så meget at jeg kan skrive snart om en så god løbemåned.....
    Super seje sko, sikke en flot farve!! De må kunne bære dig igennem alt.
    Og ja, de priser for løb er helt overdrevne og jeg ville heller ikke deltage. En gang plastik dimser i reklame gave kan heller ikke overbevise mig.

    SvarSlet
  2. Fine sko og strømper - de pink CEP-strømper har jeg også ;-)
    Dejligt, at det går så godt med løbetræningen, Gitte - det er motiverende læsning!

    SvarSlet
  3. Hej Gitte flotte nye ting, skønne farver, og så ville det være dumt at gå ned på udstyret!

    SvarSlet
  4. Skønt at træningen bare køre:-)
    Knus Fra Fyn

    SvarSlet
  5. Kom nu, er der ingen kvinde der vil forsvare kvindeløb?

    Jeg er også modstander af dem. Jeg har aldrig forstået den der opdeling af mennesker.

    Jeg kan huske én ting der skulle være en fordel ved kvindeløb. Ingen spytklatter. Jeg ved ikke om det holder. I 2010 deltog jeg i 15 løb, og vist 7 i 2009; men jeg kan ikke huske, at nogen har spyttet.

    Lidt i samme emne og alligevel ikke. Jeg havde set en løbe med de pink cep-sokker og ville have nogle da jeg var til Hamburg Marathon, hvor jeg måtte konstatere, at de ikke lavede pink til mænd. Så nu nøjes jeg med en pink ipod, for dén måtte jeg godt købe til mig selv, skønt hende ekspedienten ville sælge mig en kedelig sølvgrå.

    SvarSlet
  6. Endelig en der mener det samme som mig om kvindeløb. ;-) Jeg hader kvindeløb og alt hvad de står for og har ligesom Hammy aldrig forstået den opdeling på køn i løb. Priserne er dertil helt vildt høje i forhold de korte distancer løbene er på. Og så for en plasticpose med 3 stykker shampoo eller lign. og en skrækkelig lyserød t-shirt, som nogle af mine veninder har fået? No way, om jeg stiller op til det.

    SvarSlet
  7. Hammy, du kan forresten bestille de pink sokker i herreudgaven her: http://www.sportsupport.dk/bestil_o2max.aspx

    Har set flere mænd, der løb i dem, det gør det jo også nemt for ens heppere til de store løb at få øje på en ;-)

    SvarSlet
  8. Nu kan man købe dem! Jeg har et eller to par som jeg endnu ikke har pakket ud, skønt de blev købt for et år siden.

    Jeg er ikke sikker på, at kompressionen virker. Og da jeg har læst at mere seriøse undersøgelser ikke har kunnet dokumentere noget, så kan det godt være, at jeg ikke køber flere 300 kr's sokker.

    Men hvis jeg løber mit næste maraton med pink sokker på, så får jeg ekstra opmærksomhed. Måske er det dét der skal til for, at komme under tre timer. Tror dog fortsat, at det ville være mere realistisk, at jeg cykle distancen på den tid, end løbe den.

    Kristine: Er det specifikke t-shirts du tænker på, eller er det generelt at du er "modstander" af løbs-t-shirts?

    SvarSlet
  9. Jeg har såmænd ikke noget imod løbs-t-shirts i almindelighed, har blot en anseelig samling efterhånden, så synes det er fint at man i nogle løb kan bestille dem mod en beskeden merbetaling :-) Det bekræfter bare alle mine fordomme om kvindeløb, at deres t-shirts altid er lyserøde/pink/lilla med et eller andet skrækkeligt logo henover (bare tag smuk kvindeløbets fx).

    Jeg ved heller ikke hvor meget kompressionssokker egentlig giver, men jeg havde mindre ømme lægge efter sidste års Berlin efter at jeg havde løbet i kompressionssokker.

    SvarSlet