søndag den 6. januar 2013

Løbetur med min søn

Planen ifølge træningsprogram var 8 km progressiv løbetur, men det synes jeg ikke lige jeg turde byde mine ben. Efter intervalturen den fredag aften var mine ben lidt ømme til spinning i går. Jeg spinner jo fortsat ca. 3 gange om ugen i vinterhalvåret - og det skal der være plads til. Så måske er min motionsplan lige vel optimistisk - vi må se. 

Ergo blev min søn og jeg enige om at vi løb en tur på 8 km, men at tempoet tog vi ikke så nøje. Vi tog en rute på primært grus og med nogle bakker - noget vi begge elsker. Benene føltes stadig tunge, så jeg tænkte at det blev en lang tur med lavt tempo. Efter et par km kunne vi dog alligevel sætte tempoet op og igen en øgning af tempo efter endnu 2 km - så faktisk fik vi næsten løbet som mit program foreskrev. 

1 kommentar:

  1. Uh hvor det glæder mig at se dig tilbage i træningen...
    Nu passer du lidt på med tempoet så dine knæ holder, det ER altså ligemeget med nogen minutter mere eller mindre - selv om det er næsten umuligt for at os at indse.
    Tempoløb er heller ikke dårligt og ikke helt så hårdt for leddene som intervaller. Sådan et par km i højt tempo ad nogen omgange giver også god udholdenhed i længden.
    Knus og hold ud, formen kommer langsomt men sikkert ved du jo ;-)

    SvarSlet