torsdag den 17. januar 2013

At vælge den næste bog



Jeg undrer mig til stadighed over at jeg er så vægelsindet, når det kommer til bøger. Jeg kan have en plan om at læse en bog for 5 min senere at give mig i kast med en helt anden. Billedet viser dem jeg lige nu har givet mig i kast med eller er meget tæt på at gå igang med - men det kan meget hurtigt ændre sig. Jeg har også næsten altid gang i flere bøger samtidig, for næsten alle bøger fortjener en eftertænksomheds pause - nogle for lige at "fordøje" indtryk, andre for at trække nydelsen og ikke blive for hurtigt færdig og krimier for at gennemtænke plottet og trække spændingen. Lige nu er det Marco-effekten som jeg går og kigger på og endnu ikke har læst noget af - når først jeg begynder, så går det alt for hurtigt... Men forventningens glæde er ikke så ringe :-)

2 kommentarer:

  1. Er lige blevet færdig med Damernes Kupé - anbefalet af dig. Godt nok på engelsk for det er jo hvad jeg kan få her.
    Nød den meget og syntes den var rigtig god og interessant.
    Får efter planerne snart en Ipad og så skal jeg have din hjælp til at finde ud af hvordan jeg får fat i danske bøger. Det bliver jo en fest at kunne få fingrene i alle de nyere danske bøger!!!

    SvarSlet
  2. Kirsten - det er jo et must når man bor i udlandet at have en e-bogs læser så man kan hente danske e-bøger uden problemer. Men Ipad kan da bruges, den er dog ikke lige så god at læse på pga. baggrundslyset. Man bliver træt af at læse ligesom på en normal computerskærm - det kan dog sagtens bruges. Du bruger også forholdsvis hurtigt strømmen på en Ipad, hvor en e-bogslæser kan holde strøm i måneder selv ved brug flere timer hver dag.
    Men glæd dig, det er en fornøjelse at kunne hente bøger uden at bevæge sig udenfor en dør :-).

    SvarSlet