søndag den 13. marts 2011

Langtur 34 km

Udsigt ved Vejlø




Lidt is er der stadig tilbage
På programmet stod der 34 km langtur med metoden 3 km løb, 2 min gang osv. Min søde mand kørte ud og lagde depot 2 steder på ruten, hvor jeg paserer det ene 2 gange på min tur. Når jeg skal løbe langt planlægger jeg tit samme grundrute - nemlig en skøn tur på veje og stier langs vandet. I starten af turen kneb det lidt med at holde tempoet nede, men jeg fokuserede lidt på at løbe stille og roligt og dermed finde ind i et tempo hvor kroppen bare arbejder uden at knokle. Tankerne gik på langfart inspireret af "Mads og monopolet" fra i går som jeg lyttede til på min mp3. 

Ca. halvdelen af ruten er på grusveje eller i skov og det var en blandet fornøjelse i dag. Der var rigtig sumpet mange steder og vejene opkørte med traktorspor. Nogle steder virkede det som at løbe på gummi, fordi bunden gav efter uden at være pladret. De sumpede stykker hev dog noget energi ud af benene. Endelig var jeg ude ved Vejlø og måtte lige skyde et par billeder med mobilen (som er indsat øverst ved dagens indlæg) - udsigten der er bare altid så skøn derude! Nå videre det gik og ved sidste depot holdt jeg en god pause mens jeg sørgede for at drikke og spise. Mellem 29 og 30 km indtraf krisen - benene føltes tunge og uden energi. Det gav lige 2 ekstra gåpauser samfaldende med en laaang bakke og ujævnt underlag. Vel oppe på toppen vendte energien tilbage og de sidste 4 km hjem var uden problemer. Efter turen har jeg det faktisk meget bedre end jeg plejer efter en tur på over 30 km - er ikke specielt øm og heller ikke voldsomt træt. Det virker sgu det træningsprogram ;-).

Nu har jeg så lige modtaget program for de næste 4 uger, og jeg kan se at Kjetil justerer lidt ned på mængden og intensiteten i forhold til rammeprogrammet - men det hænger vist sammen med at der også kommer et par konkurrencer i uge 12 og 13. Først venter dog en rolig restitutions uge med kun rolige ture, så det er jo ikke så galt. Benene trænger nok også til det efter så mange km de sidste uger - denne uge blev rekorduge med 81,74 km i alt wow....

6 kommentarer:

  1. Jeg er dybt imponeret. 34 km. er så ulideligt langt, og så er du hverken om eller træt. At du så har løbet turen i tungt underlag. Respekt!

    Vil du løbe så langt igen? Jeg overvejer meget kraftigt, ikke at løbe så langt. Et sted mellem 29 og 34 km. tror jeg mine længste ture skal være.

    81 km. denne uge, igen flot. Jeg havde heldigvis lidt mindre denne uge, mest af alt pga. jeg "kun" løb halvmaraton konkurrence i dag, og dermed sparede en del km. Det er godt for mine ben.

    Hvor mange dage har du løbet denne uge?

    SvarSlet
  2. @Hammy
    Øm og træt var jeg nu men ikke nær så meget som jeg "plejer" når jeg har løbet langt.
    Jeg har ikke så lange ture på programmet de næste 4 uger, men tror da Kjetil (som laver program til mig) har planlagt en træningstur mere over 30.
    Jeg har løbet 6 dage i uge 10, havde løbefri lørdag så benene var friske til langturen.

    SvarSlet
  3. 34km flot, og dejligt med en lang tur. Hvor det lyder godt at trænings programmet virker.
    Han er en god træner ham Kjetil :-)

    SvarSlet
  4. Hej
    Respekt Gitte, hvor er det flot at løbe så langt. Det er da en uge der vil noget;-) Mange hilsner fra Evelyn

    SvarSlet
  5. Jeg er så helt vildt imponeret. 34 km på EN tur. Du viser en viljestyrke og motivation udover det sædvanlige, Gitte. Og ikke blot på de enkelte ture, lange eller massive intervaller, også bare ved at følge dit træningsprogram.
    Knus herfra og god weekend... :-)

    SvarSlet
  6. Håber du er ok oven på din fantastiske flotte løbetur. Det var langt.....Men sikkert helt utrolig dejligt - sådan at vide at man har gennemført!
    Imponerende arbejde og en dejlig inspiration.
    Knus og god træning...

    SvarSlet