tirsdag den 8. marts 2011

Intervalløbshader eller?

Pust, støn - interval dag. Ja det er faktisk sådan jeg har det i kroppen INDEN jeg starter, INDEN jeg snører skoene. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at få vendt det rundt rent psykisk, for det kan jo ikke passe at jeg er "totalt uden energi" hver gang - bare fordi det er intervaller vel? 

Opvarmningen på 3 km gik med stive stænger, men det er også fjerde træningsdag i træk - så måske det ikke kun er rent psykisk denne gang? Den stor hurdle i dag lød på 10 x 600 meter i snittempo 4:45-4:52. Allerede 2. interval føltes hårdt og jeg måtte fokusere for at holde korrekte tempo. Stille og roligt fik jeg dog gennemført endnu et og et mere - pludselig manglede jeg kun 2. Så var det jo overskueligt selvom kræfterne var næsten ikke eksisterende og den gode følelse indeni bagefter da det hele var overstået ahh. Det var en helt igennem skøn følelse at jogge roligt de sidste 3 km hjem. I morgen venter 8 km roligt løb, så ganske langsomt får jeg nok alligevel ugens 80 km i hus, men så er der også dømt restitution i næste uge :-).





Ovenstående bog vil jeg lige anbefale andre læseheste - det er en guldgruppe af store og små tanker, som er en nydelse for sjælen. Halfdan Rasmussen og Johannes Møllehave faxede jævnligt til hinanden i den sidste del af Halfdan Rasmussens liv og dette er et udpluk af deres fælles skriverier. Halfdan Rasmussens refleksioner om det dagligdags liv og hans leg med ord er efter min mening meget fascinerende - men læs, nyd og døm selv :-)

6 kommentarer:

  1. Jamen det er da helt fantastisk flot at du gennemfører de intervaller, med eller uden stønnen inden. Jeg tror næsten ikke at der er nogen der glæder sig til intervaller - jo måske nogen af de der superunge nørder der ikke kan få det væmmeligt nok for at nyde træningen. Men det virker jo......
    Tak for kommentarer hos mig, jeg tager alting til mig i god ånd og hører virkelig efter når erfarne løbere deler ud af deres visdom! Det er altid godt at lære af andres erfaringer og jeg sætter pris på at du gider!
    Knus fra kulden i nord.

    SvarSlet
  2. Hader osse intervallerne før! Men undervejs og bagefter føles det altid som en lille sejr, YES:-)
    Flot som du træner, og dejligt det køre godt.

    Vil da se på den bog du anbefaler.
    Knus "En læse hest"...

    SvarSlet
  3. Uhhh 6K intervaller - det lyder ondt!!

    Hvor lang pause har du mellem intervallerne?

    Det er da også noget af en mængde du ligger for dagen - 80km om ugen!!

    Ja, vi andre ligner hurtig en uden rygrad og visioner :)

    SvarSlet
  4. Frederik:
    Det føltes også ondt ;-). Jeg havde 1 min gang mellem hvert interval. Ja mængden er pænt deropad efterhånden og jeg topper med 100 km 14 dage inden Cph marathon...

    SvarSlet
  5. Hold da op.... Har du fået startnummer 1 eller hvad? :P

    Hvad er målsætningen?

    SvarSlet
  6. Frederik:
    Uha næ nej - jeg er da langt fra en hurtig løber, så hvis jeg skal have nr. 1 må jeg vist stjæle det ;-).
    Mængden har Kjetil Havstein som laver program til mig bestemt og eftersom han fik mig godt frem til mit første marathon, så gør jeg som han siger. Kjetil mener jeg skal gå efter at løbe på 4 timer og 15 denne gang, men er jeg under min tid fra sidst (4t25min) så er jeg tilfreds.

    SvarSlet