søndag den 27. marts 2011

Lorteuge med god afslutning

Ad denne vej gik dagens 10 km rute - så husk Sorø løbet næste år :-)
Løbemæssigt har det sørme ikke været en uge som har gået efter planen. Mandag blev til godt 13 km med 5 km fartleg midtvejs - et fint træningspas. Tirsdag skulle jeg til tandlæge med et lille problem - troede jeg... Jeg blev klogere 1½ time under kviven, hvor han rensede en stor betændelsestilstand væk fra min kæbe. Tror I lige jeg havde lyst til at dundre rundt på landevejene i løb i de følgende dage?? Nope absolut ikke. 


Fredag var jeg nogenlunde fit for fight og måtte lige ud og prøve om en løbetur kunne gå an - også med henblik på om Sorø løbet søndag skulle løbes eller aflyses. Det gik faktisk ganske ok og turen blev da på godt 10 km. Så var vejen banet for et konkurrence løb søndag - troede jeg. 

I nat måtte jeg så sande at en penicillin kur kan have ubehagelige bivirkninger og dermed spolerede min nattesøvn. Jeg var ikke særlig optimistisk her til morgen med en mave der var mere i racer"mode" end benene. Men min kære mand skulle også løbe, så det måtte jo forsøges. Dopet af penicillin og stoppiller stod jeg klar på startstregen kl. 11 i smukt solskin og med en kende optimisme i behold. Jeg lagde lidt forsigtigt ud troede jeg, men mine km tider viste at passe meget godt med mit planlagte gennemsnitstempo. Jeg fortsatte og mærkede efter at jeg havde luft til at fortsætte i samme fart. Jeg var klar over at der ventede nogle seje bakkestykker mellem 4 og 6 km. Det var hårdt op af bakke, men gik ok selvom vejrtrækningen blev noget anstrengt. Ved 6 km kunne jeg spotte 2 af mine klubkammerater 300 meter længere fremme. Langsomt hentede jeg ind på dem, men det tærede også på kræfterne. Kun 1 km fra mål havde jeg næsten nået den ene, men så så at der forude ventede en god bakke inden de sidste ca. 400 meter til mål. Farten blev justeret lidt og min klubkammerat trak igen lidt fra mig - den anden var godt 150 meter foran hmmm. Ved toppen af bakken hentede jeg de sidste ressourcer og indhentede da også lidt igen - men ikke nok til at slå klubkammeraterne. Dog blev min sluttid 54:37 og det er PR på 10 km (tidligere PR på 56:22, sat i 2009), så det er jeg supertilfreds med. 1 sek før mig kom den ene klubkammerat og 19 sek op til den anden - øv... men jeg må jo bare sætte dem en anden god gang ;-). Jeg er ihvertfald supertilfreds med disponeringen af mit løb og tror egentlig ikke at jeg kunne have gjort det bedre med nuværende dagsform.


Jeg har ikke løbet ret mange 10 km løb, men det er egentlig en superdistance at løbe. Så jeg må se om der ikke kan indpasses et par stykker til i årets løbsliste. 

5 kommentarer:

  1. Tillykke med din PR! Det var dog en alvorligt skub den fik. Jeg er dog fuldt indforstået med, at en lettere skuffelse/frustration over, at blive slået af to klubkammerater. Det gør så meget mere "ondt" når man kender dem, der slår en.

    Så flot landskab. Hvis man kan løbe på en grussti om søen, så må det være tæt på løberhimmel.

    Jeg håber, at kunne tænke på det billede når det på torsdag er min tur til, at besøge tandlægen.

    SvarSlet
  2. Altså på den ene side fik du restitueret før konkurrencen, på den andenside var det vel ikke lige den måde du havde forestillet dig.
    Godt at få en god slutning på en dum uge, hvor flot med en ny PR og sejt løbet!!
    Håber at tænderne vil arte sig vel og at du kommer over den penicillinkur uden for meget brok fra mavens side.
    Knus med ønsker dig en god uge.

    SvarSlet
  3. Sikke en skoduge, Gitte, men heldigvis med en rigtig fin slutning. Og - superflot med PR på 10 km. :-)

    SvarSlet
  4. Tillykke Gitte.
    det er da godt nok flot, at du kunne få en PR med det, du har været igennem.

    SvarSlet
  5. Tillykke med ny PR! :-D Det er jo herligt opløftende, når den seje træning bærer frugt. Good for you! :-) Og flot ovenpå sådan en uge. Jeg har ikke super erfaring med at skulle løbe på penicillin, men det var godt nok på den dobbelte distance. Flot klaret, Gitte.
    Knus herfra ;-)

    SvarSlet