mandag den 3. januar 2011

Så måtte jeg overgive mig til vintervejret

Jeg synes jo ellers det er gået ok med at løbe her i vinterføret, og jeg havde såmænd også regnet med at løbe 10 km i går da jeg kom hjem fra arbejde. På med løbetøj, yaktrax og pandelampe - Så mødte jeg ishelvede. Det har jo været tøvejr og nu er vejbanen fuld af knoldet og hård is. Efter 700 meter måtte jeg overgive mig og gå hjem. Benene blev vrikket i alle retninger og ikke engang med yaktrax følte jeg at jeg havde bare nogenlunde fodfæste på det hårde og glatte underlag. Super surt også fordi vejret jo faktisk var alletiders. Stille vejr og en smuk solnedgang som faktisk inviterer til en god løbetur.
 Vejene så jo ikke bedre ud i dag, så jeg kunne lige så godt få indviet løbebåndet nede på arbejde. Vi er så heldige at have adgang til et fint motionscenter for bare 500 kr for et år. Jeg har aldrig benyttet løbebånd, for jeg er udpræget udeløber, men men selv de sejeste må jo overgive sig ;-). Det gik fint med at få startet båndet og jeg fandt da også ind i rytmen - men pyh 8 km er langt på et løbebånd. Jeg visualiserede mig dog ned til min yndlingsrute på Tenerife, for med t-shirt og shorts kunne jeg jo lige så godt have været dernede. I morgen vil jeg så efter arbejde smutte over og snuppe nogle intervaller - for det er sørme længe siden. Løbebånds fan bliver jeg aldrig, men det var nu ikke så slemt/kedeligt som forventet.
I tankerne var det denne udsigt jeg havde på dagens løbetur

Min yndlingsløbesti rundt om golfbanen i Playa de las Americas

2 kommentarer:

  1. Nej løbebånd, det er ikke sjovt og specielt ikke længre distancer. Sidste år løb jeg 14 km på bånd og troede jeg skulle blive åndssvag. Den eneste udsigt jeg havde var enten lydløst fjernsyn med finske undertekster eller de andre svedende medløbere.....
    I år er jeg lidt heldigere fordi jeg har indendørs bane på 400 m og der bevæger man sig trods alt fysisk fra sted til sted. Men stadig er det langt fra udendørs og den friske luft og skiftende udsigt og og og - FORÅR hvor er du???

    SvarSlet
  2. Jeg er heller ikke vild med løbebåndene. Og slet ikke at løbe på dem! Har et billede af en hamster, som bener rundt i et hamsterhjul på nethinden. Men krumspring må man lave i disse Finbul-vintertider. For man må sno sig. Jeg er SÅ træt af sneen nu. Længes også efter forår, lidt varme og asfalt! :-)

    SvarSlet