torsdag den 13. januar 2011

Knæ drillerier

Efter søndagens halvmarathon har jeg været noget øm i højre knæ, øv. Selv mandagens rolige tur på 5 km, gav lidt forværring hmm. Nå tirsdagens hviledag gav en bedring, men jeg kunne dog stadig mærke lidt onsdag. Dermed blev det en aflyst løbetur og i stedet alternativ træning. 1 times badminton, som gav sved på panden og en masse motion til lattermusklerne. Derefter ½ time svømmetræning.

I dag var knæet så ok, så jeg valgte at snuppe en gang intervaltræning på løbebånd. Først 3 km opvarmning, så 2 km med 12 km/t, pause, 1 km med 12,2 km/t, pause, 1 km med 12,4 km/t, pause, ½ km med 12,6 km/t, pause, ½ km med 12,9 km/t herefter 2 km afjog. Pyh, pyh en hård omgang for mig, men dejligt at få gjort. Og det allerbedste - knæet virker ok også bagefter juhuu.

Iøvrigt synes jeg det er meget svært at droppe et træningspas selvom jeg godt kan se fornuften i det når det er en evt. lurende skade der er årsagen. Jeg vil helst have løbet ugens planlagte ture, så det er virkelig noget jeg skal arbejde med for det er jo for dumt at løbe mig til en skade bare fordi jeg helst vil følge mit program....  Ja, ja jeg kan jo godt se det ;-).

Jeg glæder mig over at sneen og isen på vejene heromkring smelter med rekordfart, så efter weekenden kan jeg forhåbentlig vinke farvel til løbebåndet og komme ud i den friske luft igen. Det bliver sååå skønt.

3 kommentarer:

  1. Godt at dit knæ er ok igen, men det er jo det der hele tiden sker for os - svært at opgive og man vil så gerne føle at man gør det man skal. Men nogen gange er man nødt til hoppe over eller træne alternativt for af erfaring ved du vist også godt at det bare giver meget længere pause end et enkelt manglende træningspas.
    Intervallerne er hårde for knæ og ben, det er også altid dem der får mig ned med nakken.....

    SvarSlet
  2. Pas på dig selv. Men det ved du jo. ;-) Det er vores værste; at blive skadet og ikke kunne forfølge de mål, som vi har sat os. Right? ;-)
    God weekend og tak for opmuntrende kommentar hos mig. :-)

    SvarSlet
  3. Hej Gitte
    Tak for din hilsen på min blog.Mange hilsner fra Evelyn

    SvarSlet