søndag den 9. januar 2011

Kalundborg Vinterhalvmarathon

Her hos mig er føret absolut meget præget af is, så det var med spænding jeg startede min bil og kørte afsted mod Kalundborg for at løbe halvmarathon i dag. Vel ankommet kunne jeg konstatere at parkeringspladsen var et ishelvede, men de var ved at strø grus ud på det stykke hvor løberne skulle passere. Nummerudlevering i klubhuset foregik problemfrit og de havde omlagt ruten da den oprindelige sløjfe af mindre veje var livsfarlig at løbe på.

Trods de skriftlige "plakater" som hang rundt omkring hvor der stod at startnummeret skulle være synligt hvis man ville have en tid, så valgte jeg at sætte nummeret under min jakke. Jeg regulerer meget varme ved at lyne op og ned undervejs, og tænkte at i dag kunne det også være så varmt at jeg måtte af med jakken på nogle strækninger.

Løbet startede kl. 10 og blev skudt igang med en rakets knald - hyggeligt! Vi skulle først over et snefyldt stadion, noget ujævnt underlag, men det gik med små skridt. P-pladsen kunne der fint løbes på nu hvor der lå grus. På det næste af ruten var der lidt steder hvor der var glat, men det gik ok. Efter godt 3 km mødte vi den meget omtalte bøgebakke - wow den er stejl og lang. Jeg gik op af den - jeg ville have gået død i løb. Herefter gik det fint videre i det bakkede terræn mod Røsnæs. Jeg havde det fint og løb ca. 5:40 pr. km. Efter vendepunktet kunne jeg godt mærke at energien ikke var helt i top og efter 14 var jeg død ;-(. Jeg kæmpede dog videre med faldende hastighed, men løbes skulle der. Det var drøjt og efter sidste depot fik jeg tilmed mavekneb. Det blev dog ikke så slemt at det betød noget for løbet, bare irriterende. Den sidste km var uhyggelig glat - jeg huskede dog at lyne min jakke godt op så nummeret var synligt. Igennem mål i tiden 2:07:36. Jeg kiggede efter nogle tidtagere, så jeg lige kunne sikre mig at de havde set mit nummer, men jeg er ikke lige klar over hvor de sad. Tænkte pyt og nu vel hjemme kan jeg konstatere at jeg ikke er skrevet for nogen tid. Nå det gør jo ikke så meget, motionen har jeg fået og tiden har jeg jo selv og det plejer at passe ret godt med den officielle.

Efter løbet blev der serveret varm suppe i klubhuset, det var superlækkert. I det hele taget et rigtig godt arrangeret løb med gode depoter undervejs. Men jeg må jo prøve den oprindelige rute en anden god gang. Nu varer det længe før næste officielle løb er på min kalender - vist først engang i uge 12. Men sådan er det jo om vinteren.

2 kommentarer:

  1. Det er altid godt at have løb med i erfaringsbagagen, hvor det ikke kørte, og man gennemførte til trods. Sådan så man kan tage den oplevelse frem i sløje tider! ;-) God beretning fra dit løb. :-)

    SvarSlet
  2. Godt løbet i sådan et vejr - det må være dejligt at kunne deltage i løb på trods af vinteren. Skidt med officielle tider, det er vigtigere bare at have været med denne her gang og så kommer tiderne med næste gang hvor det sikkert også er vigtigere for dig.

    SvarSlet