søndag den 30. januar 2011

Hvem har stjålet min løbemotivation?

Hvor er det mærkeligt som tingene kan vende på en tallerken. Min motivation til at hoppe i løbeskoene er gradvist forsvundet over de sidste 2 uger - og jeg har desværre givet efter for ulysten til at løbe. Dermed er min følelse af at formen forsvinder eskaleret og bidrager det til lysten til at hoppe i løbeskoene? Nej - nej slet ikke. 

Den sidste uge har vi været på ferie på Gran Canaria og selvom det har været meget småt med løbet, så har vi fået gået en masse. Selvom vejret kunne have været meget bedre har det været skønt at være afsted og bare have tid til at være sammen. Vel hjemme i Danmark igen stod der faktisk 21 km løb på programmet, men men det kunne jeg hurtigt mærke at jeg ikke kunne svinge mig op til trods smukt solskin og stille vejr. Timerne gik og løbeskoene stod stadig og grinede af mig... Hmm en bette nødtur på 2 km kunne jeg da i det mindste klare - yep det hjalp. Skoene kom på og jeg luntede afsted. Kroppen føltes tung og formen pist væk, men løbe kunne jeg da. 
Yep sådan følte jeg mig nærmest på dagens tur ;-)
 Jeg havde fået alt for meget tøj på, så jakken røg om livet, pandebåndet i lommen og vanterne ligeså. Pludselig var 3 km tilbagelagt og lysten til at fortsætte ud til skoven kom langsomt snigende, selvom det betød en samlet tur på godt 13 km. Jeg kan ikke påstå at energien ligefrem kom væltende til mig, men jeg nød da vejret og havde ikke ondt af mig selv hele tiden. 

Da jeg kom hjem var jeg voldsomt tilfreds med at jeg trods alt fik løbet. Mit løbeprogram er også justeret lidt ned for de kommende to uger, for det er sørme ret demotiverende at være så langt fra at løbe det jeg "burde". Nu håber jeg at kunne få sporet mig ind på rette løbespor igen i den kommende uge. 

7 kommentarer:

  1. Man kommer bare SÅ hurtigt ud af form - og motivation...
    Jeg har nærmest ikke stået på crosstraineren siden julen hvor jeg var syg - var ellers kommet ind i en god morgenrytme...
    Og har nærmest ikke rørt mig ellers. Og det gav sgu bagsla i dag - jeg gik en dejlig tur i solskinnet - men manner mine ben var tunge og jeg tænkte på "godt jeg ikke skal løbe..." Men dælme om jeg ikke skal i form igen...

    SvarSlet
  2. Tak for kommentaren på min blog. Jeg er sikker på, at din løbemotivation vender tilbage. Vi kan alle have lidt ondt af os selv på denne tid af året, men tvinger man sig selv ud trods mørke og kulde, er det jo superlækkert (som du også selv er inde på).

    SvarSlet
  3. Hvor er du dog hardcore! Det er så flot, at ændre en ugidelig dag, til 2 km. og ende med 13 km. Jeg er så imponeret.

    Jeg håber, at dagens tur kan være med til, at lokke dig ud på de andre ture.

    Mette: Jeg håber du også genfinder motivationen.

    God træning til alle!

    SvarSlet
  4. Oh yeah - welcome to the club.....men vil du så se at komme derud, du er jo den der holder alle os andre oppe lige i øjeblikket med din optimisme og motivation!

    SvarSlet
  5. Dejligt, at du trods manglende motivation fik løbet en tur. Flot! :-)

    SvarSlet
  6. Tak for dine meget positive meldinger på min blog - det virker:-)
    Og ja, som du ved og selv nu mærker er det altså op og ned med den der motivation. Men super du fik en god og længere tur en planlagt - ofte det der sker når vi først er afsted.
    Knus

    SvarSlet
  7. Hej Gitte Flot at du klarede 13 km og det er mange gange svært at komme i gang efter en lille pause. Når man så er i gang vender motivationen tilbage.Tak for din hilsen

    SvarSlet