fredag den 23. december 2016

Linda Castillo: Efter stormen



Jeg har nogle bøger jeg bare ser frem til - og Linda Castillos Amish krimier er absolut i den kategori. Samtidig er det dog også lidt farligt, fordi forventningerne naturligvis også er ret høje. Linda Castillo plejer at kunne netop det jeg sætter så stor pris på, nemlig kombinere et persongalleri som går igen fra gang til gang - men hvor det er hyggeligt at følge personernes udvikling gennem bøgerne - og så ikke mindst forstå at skrue et spændende plot sammen og gerne med et tvist.

Denne bog begynder med en ødelæggende tornado, som betyder fundet af et gammelt lig. Gamle hemmeligheder skal nu for en dag og det er jo ikke altid sjovt for de involverede. Kate Burkholder har også sit at slås med på flere fronter. Oveni bliver hun pludselig selv jaget vildt - der er en der vil hende til livs og prøver at gøre alvor af det!

Jeg nød bogen som jeg havde regnet med og synes den på mange måder lever op til de forrige. Persongalleriet omkring Burkholder og politistationen holder bare og er interessant at følge. Bogen peaker også spændingsmæssigt flere gange, men ikke helt på det vanlige niveau og derfor må bogen denne gang nøjes med 4/5.

Vurdering: 4/5 @@@@

Ingen kommentarer:

Send en kommentar