fredag den 2. december 2016

1. dag som sygeplejestuderende

Lærebøger klar på reolen...

Vi skulle starte den 5. september med en introdag på UCSJ i Slagelse. Selvom vi først fik besked om optagelse den 30/7, så synes jeg alligevel tiden gik ret langsomt. Jeg ringede til skolen for at få mere info om hvornår seminarerne var placeret, men det var slet ikke på plads endnu. Jeg spurgte også ind til merit, det går automatisk var beskeden. Nå ro på - selvom det er svært når man har et arbejde der rykker for besked og man selv brænder for mere info. Samtidig var min sommerferie planlagt til de sidste 3 uger af september og vi ville egentlig gerne bestille rejse, hvis ikke det kolliderede med seminardatoerne. 

Endelig kom der login til læringsplatformen Fronter og så kunne tiden da bruges på at snuse lidt rundt der. Generelt synes jeg vi fik besked om diverse datoer ret sent, men besked fik vi da inden vi startede. Vi bestilte ferie i Grækenland, selvfølgelig et hotel med internetforbindelse, så jeg kunne passe mit studie. Jeg surfede nettet tyndt efter gode priser på studiebøger, vi fik nemlig en pænt lang liste med bøger der kan bruges på meget af studiet. Lærebøger er dyre!! Og vi er mange der shopper efter præcis de samme udgaver og titler på FB og andre steder med salg af brugte bøger. Det lykkedes mig at finde et par stykker til en god pris på facebook, men ellers købte jeg på plusbog og saxo efter hvor bøgerne var billigst. 

5. september mødes alle nye studerende af tutorer og man nærmest bæres frem til kantinen hvor der er fælles intro for alle nye studerende. Man følte sig virkelig velkommen! Desværre var resten af introdagen noget lort! Som e-læringsstuderende har man brug for at møde eget hold! Ikke at være blandet på kryds og tværs med andre nye sygeplejestuderende og pædagogstuderende - og så bruge dagen på hjernedøde lege til stor morskab for tutorerne. Ja lige her kunne jeg nok mærke alderen trykke, men jeg er langt fra den eneste med denne kritik. Vi havde lige en times tid med eget hold og en af vores undervisere og studievejlederen. Den time fløj og man fik svar på enkelte spørgsmål og kort sat ansigt på enkelte medstuderende. Det var så ærgerligt at dette møde ikke var prioriteret over barnagtige lege og pjat. Måske dette har sin berettigelse på almindelige studier, men ikke e-læringsuddannelser hvor en stor del af de studerende passer et arbejde sideløbende med studiet.

Nå men efter en del skøre lege hvoraf enkelte var meget sjove - kunne vi køre hjem og se frem til at mødes igen 14. september på seminar. I online-perioder mellem hver seminar følger man en ret overskuelig e-læringsplan og benytter det materiale som er lagt op på Fronter, men alt det fik vi først gennemgået på det første rigtige seminar. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar