søndag den 15. januar 2017

Karin Slaughter: De smukkeste


Jeg har vist ikke tidligere læst bøger af Karin Slaughter, men blev anbefalet denne. Jeg var dog lidt bekymret for parallellerne til "Kvinden i toget" som jeg absolut synes var kedelig. Bogen her starter dog med forholdsvis spænding, hvor hovedpersonen Claire ser sin mand blive myrdet lige for øjnene af hende. Claire begynder stille og roligt at finde ud af ting om sin nu afdøde mand, som gør hende meget usikker på hvad det overhovedet er for en mand hun har været gift med i mange år. Claire synes samtidig det er meget underligt at politiet virker interesseret i hendes gøren og laden uden at sige helt hvorfor. Undervejs får Claire kontakt til en søster hun ikke har haft kontakt med i mange år og de graver sammen videre i Claires mands hemmeligheder. Samtidig graver de i sagen om deres søster som forsvandt på mystisk vis for mange år siden og som aldrig er blevet fundet.

I starten af bogen følger man Claire og hendes søster i separate historier og det fungerer godt. Ret hurtigt få de dog kontakt og familie hemmelighederne begynder at komme frem i lyset. Bogen er spændende dog uden at man sidder ude på kanten af stolen - i slutningen af bogen vendes der dog op og ned på handlingen og spændingen får lige et tvist. 

Jeg tror da absolut at jeg må have fat i flere bøger af denne forfatter :-)

Vurdering: 4/5 @@@@

Ingen kommentarer:

Send en kommentar