lørdag den 1. juni 2013

J. K. Rowling: Harry Potter and the chamber of secrets

Harry Potter vender nu tilbage til Hogwarts for at begynde sit andet skoleår som troldmand. Ret tidligt på skoleåret sker der angreb på mugler fødte elever som forstenes og der bliver skrevet en besked på væggen om at hemmelighedernes kammer er åbnet af Slytherins arvtager. Harry er så uheldig at han befinder sig lige i nærheden ved de første angreb og det begynder derfor at rygtes, at han er Slytherins arvtager og den som angriber sagesløse elever. Rygterne tager rigtigt fart da Harry viser at kunne tale med slanger, denne evne er meget sjælden og det er kun kendt at Salazar Slytherin og Voldemort kunne det samme.

Jeg nød virkelig at genlæse denne skønne bog og denne gang på engelsk. Jeg er stadig utrolig benovet over den detaljerigdom og opfindsomhed som forfatteren har kunnet mønstre. Netop ved en genlæsning af serien finder man ud af hvor fantastisk tingene er flettet sammen, jeg glæder mig til at fortsætte med de næste i serien. 

Vurdering: 4/5

3 kommentarer:

  1. Åh ja; netop Rowlings sans for detaljer er hvad der gør Harry Potter bøger så fantastiske og fuldstændig magiske. Selv efter talrige gennemlæsninger kan man altid opdage noget nyt.

    SvarSlet
  2. Hej Gitte, jeg skriver fra Lahme Kommunikation for at høre, om jeg må få din mailadresse? Vi har et tilbud til dig og din blog - skriv på fie@lahme.dk, så forklarer jeg!
    de bedste hilsner
    Fie Olsen

    SvarSlet
  3. Kære Gitte

    Kan jeg også få din emailadresse? Jeg skriver fra websitet bog.nu og vil høre om du er interesseret i at bruge en ny funktion, vi tester i øjeblikket.

    Bedste hilsner
    Kasper Nielsen
    kontakt(snabel-a)bog.nu

    SvarSlet