mandag den 18. marts 2013

Krimimesse i Horsens - Søndag

Søndag kom jeg først ved middagstid, fordi de forfattere jeg var interesseret i at høre var her om eftermiddagen. Det første der mødte mig ved gåturen til Vesthallen var denne fangetransport ;-)


 Så var stilen ligesom lagt for søndagen - det kunne kun blive en spændende dag :-). Første forfatter jeg hørte var Sofie Sarenbrant - jeg har hendes bøger, men mangler endnu at læse dem.
Susanne Bjertrup taler med Sofie Sarenbrant om "Hvil i fred"
Susanne Bjertrup taler med Lars Kjædegaard om "Goyas hund"
 Jeg kender ikke nogle af Lars Kjædegaards bøger, men skal da have kigget nærmere på hans bøger - endnu nogle bøger på interesse-listen...
Henrik Palle taler med Thomas Enger om "blodrus"
Jeg var spændt på interviewet med Thomas Enger, for jeg har købt hans bøger og glæder mig enormt til at læse dem. Thomas Enger fortalte meget levende om sine bøger og også om hvordan hans kone havde påvirket plottet i hans nye bog. Han fortalte også lidt om det med at skrive bøger som forlagene afviser og hvordan han havde ændret noget for at komme igennem "nøglehullet". Rigtig spændende.
Anders Rønnow Klarlund og Jacob Weinreich, som skriver under synonym A. J. Kazinski
Disse to herrer fortalte om hvordan og hvorfor de havde opfundet deres synonym som de skriver om. Det var en sjov historie og et par veltalende herrer med masser af god humor flettet ind i deres fortælling. De 20 min fløj bare afsted. Deres bog "Søvnen og døden" og forgængeren " Den sidste gode mand" er nu også på min lange ønskeliste over e-bøger der skal indkøbes og læses.
Bo Tao Michaelis taler med Ole Clifford om "Flyspotteren"
 Min slutning på krimimessen blev Ole Clifford, et interview som jeg virkelig glædede mig til. Heldigvis blev jeg ikke skuffet, det var en Ole Clifford som var i topform og fortalte løs om både hans debut som forfatter og hans fortvivlelse over en meget negativ anmeldelse og han løftede også lidt sløret for hvad den næste bog kommer til at handle om. Jeg kan kun sige at jeg glæder mig - så skriv bare Clifford. 
Efter dette interview gik turen hjem mod Sjælland igen - helt uden at have indkøbt nogen bøger. Jeg checkede messens tilbud i forhold til hvad e-bøgerne kostede og kan købe e-bogen lige så billigt eller billigere. Jeg fik slet ikke signeret nogle bøger, for tænkte først da jeg kørte hjemad at det vel egentlig også er ok at få en forfatter til at signere i e-bogs udgaven af hans/hendes bog? Der er jo mulighed for at skrive side præcis som i en "rigtig" bog ihvertfald i min Sony reader :-). Og hvis ikke forfatterne har prøvet at signere deres e-bogs udgaver - så må de jo lære det :-)

Weekenden fik alt for hurtigt ben at gå på - jeg nåede ikke forbi og hilse på forfattere i Krimifans stand, som jeg ellers havde planlagt - men det må jeg have tilgode til næste år... 
 

2 kommentarer:

  1. Spændende , har selv haft kig på den krimimesse, men synes det bliver lidt uoverskueligt uden bil.
    Men måske næste år, lyder intressant.
    Tak for fint resume, så smagte det da lidt af krimi..
    Knus Tina

    SvarSlet
  2. Kan godt forstå at du ikke kan overskue det uden bil, men så må du jo finde en at køre sammen med :-). Det er ihvertfald tiden og pengene værd!

    SvarSlet