mandag den 18. marts 2013

Krimimesse i Horsens - lørdag

Bilen blev pakket til en weekend i Jylland, for nu var jeg nødt til at se hvad den der krimimesse var for en størrelse. Det har jeg ikke fortrudt, jeg har haft 2 fantastiske dage.

Lida Wengel taler med Elsebeth Egholm og Ellen Riis
Jeg brugte mest tid på forfatterforedragene, der var mange interessante på programmet. Den første jeg hørte var Elsebeth Egholm. Her blev der naturligvis talt en del om tv-serien, som jeg ikke har set - men bøgerne har jeg læst et par stykker af.
Efterfølgende blev der tid til at besøge Fængslet, det gamle Horsens statsfængsel er jo nu museum med adgang for offentligheden - en god ramme for en krimimesse. 
Oppe fra 4. sal med kig ned over gangene med celler.
Ude i fængselsgården talte politiet lidt med nogle uregerlige fanger
Et kig på Fængslet .
Stephanie Surrugue taler med Michael Katz Krefelt
 Tilbage i Vesthallen igen, skulle jeg se Michael Katz Krefelt som fortalte lidt om "Sort sne falder". Den bog har jeg været startet på men gik i stå - den virker tung på mig. Nå men jeg fik lidt blod på tanden for at forsøge igen - jeg er jo også glad for hans forrige bøger.
Henrik Palle taler med Anna Grue
 Anna Grue er virkelig et livsstykke at høre fortælle og heldigvis for det, for Henrik Palle kom virkelig på afveje i sit interview og talte om alt muligt andet. Han virkede ualmindelig dårligt forberedt - men heldigvis fik Anna Grue ham tilbage på sporet og med en masse humor tog hun publikum med storm.
Robert Zola Christensen fortæller om "Is i blodet"

Ulla Hinge Thomsen talte med Jens Østergaard om "Drengen og Dæmonen"
 Her fik jeg endnu en bog på min lange "to read" liste, bogen "Drengen og Dæmonen" lyder rigtig spændende og en veloplagt forfatter som sødt vinkede til "fotografen" ;-)

Øystein Wiik havde sin egen dagsorden - han gav en lille sang om sin bog "Slagteren"
 Efter at have hørt lidt om Øystein Wiiks "Slagteren" som er en kommende bog i Riidrs krimifan e-bogs abonnement, så var jeg mættet for lørdagen og snusede lidt rundt i de forskellige stande inden turen gik mod min overnatningsmulighed i Holstebro i et irriterende snevejr...
Fængslet nu med sne og blæsevejr...
 Jeg ville ellers have været med på rundvisning "Hvis ringmurene kunne tale" men det var hundekoldt og jeg var allerede noget kold efter at have siddet i en lidt kold hal meget af dagen og lyttet til alle de spændende forfattere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar