lørdag den 2. februar 2013

Line Holm Nielsen: Kuppet


Kuppet er en fortælling om Danmarkshistoriens største kup. I 2008 blev Dansk Værdi Håndtering røvet for ca. 60 millioner, nogle af de skyldige er fanget og dømt, men kun en meget lille del af pengene er fundet. Bogen er spændende. Den er skrevet sådan lidt krimi-agtigt fra planlægningsfasen, udførelsen af kuppet, opklaringen og retssagen og historien ses fra flere sider. Både vidner, politi og røvere bliver fulgt i de forskellige faser af røveriet. Bogen er illustreret med en del fotos fra retssagen, så man hele tiden bliver mindet om at det faktisk er en virkelig sag man læser om. 


Det var ikke en bog jeg havde hørt om, men den var nævnt i en nyhedsmail jeg modtog og kostede kun 20 kr. som e-bog. Jeg er glad for at jeg benyttede tilbuddet, for det er en interessant kort bog. Jeg kan godt huske sagen fra medierne, men har nu fået en helt anden baggrundsviden om det store kup. 


Vurdering: 3/5

Ingen kommentarer:

Send en kommentar