fredag den 20. januar 2017

Så blev det tid til eksamen som afslutning af 1. semester.

Klar lige før eksamen!
Så er 1. semester klaret - eller det håber jeg da. Eksamen startede i går kl. 9 hvor der blev adgang til case med spørgsmål. Så var der 24 timer til at aflevere sin besvarelse. Platformen i forhold til eksamen hedder Wiseflow hos Ucsj, og det var ret nemt at navigere rundt i. Det var dejligt med flere skærme til at have overblik over online-bøger, Mendeley og bibloside til kilder og så selvfølgelig opgaveskrivning på den ene skærm. 

Lidt sommerfugle i maven var der jo lige i tiden op til at casen blev synlig - for hvad ville casen handle om og var der spørgsmål som overraskede. Casen var noget mere beskrivende end de har været undervejs på semesteret, det var dejligt. Problemstillingen var en pt med hjerteinsufficiens. Der var spørgsmål til casen, spørgsmål til en national sundhedsprofil hvor der var link til rapporten (over 100 sider...), krav til en systematisk søgning og sidst et spørgsmål i forhold til kendetegn ved en professionsuddannelse. Den der rapport fik mig lige til at miste pusten et øjeblik, men det var ikke så slemt da først jeg fik dykket ned i den - rigtig meget statistik! 

Det gik egentligt ok med at få kommet igang med opgaven og så tog jeg det bare stille og roligt et spørgsmål af gangen, hvor jeg tog det vigtigste med og kort skrev hvad jeg gerne ville uddybe med hvis der viste sig at være plads. Det fungerede godt. Jeg holdt ganske få pauser i løbet af dagen og hen omkring kl. 19 kunne jeg samle opgave med forside, indholdsfortegnelse osv. Da den så var samlet fik den lige en sidste god gennemlæsning, men der var jeg godt nok ved at være træt. Jeg uploadede og afleverede ca. 22.30. Er jeg tilfreds? Hmm på den begrænsede plads (9600 tegn uden mellemrum) tager man en masse fravalg og det er jo altid svært at vide om eksaminator og censor vil være enige og også i forhold til vægtningen af de enkelte spørgsmål. Men alt i alt er jeg ok tilfreds og tænker da at den må være bestået. Men man ved jo aldrig - har jeg fået stirret mig blind på noget? Vægtet forkert? Udeladt eller overset noget væsentligt? Nå der er omprøve næste torsdag for dem der ikke består, så senest onsdag har vi svar. Nu er det ihvertfald ude af mine hænder at gøre mere - nu skal tiden bare gå...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar