mandag den 12. december 2011

Muskler på (over) arbejde

Varieret træning er godt er der nogle som siger... Og når nu ikke løbemotivationen er i top, så kan man jo lige så godt udnytte at der er åbnet et nyt Fitnessworld center i nærheden. Nemlig. Det har ihvertfald ført til en masse træning i den forløbne uge. Først og fremmest er jeg jo spinning fan - og derfor er der selvfølgelig blevet cyklet en hel del. Jeg elsker at give den gas når en god instruktør presser os til grænsen og spiller super musik, som bidrager til god energi.

Jeg har også forsøgt mig med nogle af deres danse hold - nu alle taler så begejstret om zumba osv. Det er så måske ikke lige her min styrke ligger, men trods min manglende koordinationsevne så får jeg da rørt grinemusklerne. Om det er fordi jeg gør det forkert ved jeg ikke, men det føles ikke særlig hårdt at deltage på disse hold.

Egentlig ville jeg jo gerne have styrket mine muskler og helst uden at skulle komme i nærheden af de røvkedelige styrketræningsmaskiner, så jeg tog lige et stram op hold + et puls/styrke hold som en opstart. (Nu synes jeg jo ikke de andre dansehold var særlig anstrengende, så 2 timer måtte være passende). Hold da op hvor mine stakkels muskler blev pint, både dem jeg vidste jeg havde og en masse som vist ikke har været aktiveret i årevis. Efterfølgende havde jeg så en nat uden ret meget søvn, da jeg faktisk ikke kunne rokke med en finger uden smerte ;-). Ingen tvivl om at jeg skal på ET af de hold igen - mine muskler trænger, kan jeg mærke... 

Løb er ikke blevet et fremmedord, men det er trådt noget i baggrunden lige for tiden. Dog havde jeg en skøn tur på 8 km i går. Sådan en nyde tur i dagslys, hvor kroppen bare arbejder og tankerne tager på langfart - og så er det at jeg lige husker på at jeg jo faktisk elsker at løbe...

1 kommentar:

  1. Når du siger maskinerne er røvkedlige, så lyder du præcis ligesom jeg gjorde indtil for nylig :)

    Jeg har også altid tænkt de var røvkedlige, men i de sidste 8 uger har jeg trænet igennem i maskinerne og det viste sig faktisk ikke at være så slemt igen.

    Jeg synes ihvertfald bedre om dem end de løse vægte.

    SvarSlet