mandag den 20. december 2010

Løb i sne og kulde

Jeg har længe tænkt på at oprette en blog her, men ikke lige syntes jeg havde tid til at sætte mig ind i det. Nu skal det dog være, og umiddelbart  virker det jo ret nemt.

Løb er derimod ikke så nemt i denne tid, men nærmere en udfordring. Samtidig er det dog utrolig flot i det sneklædte landskab. Den anden eftermiddag var jeg ude og løbe min tur efter arbejde, der lå tågebanker i lavningerne og tusmørket kom langsomt snigende - det var næsten som at løbe i et eventyrland. Sådan en dag synes jeg ikke det er nogen sag at komme afsted, selvom temperaturen er nede omkring minus 10. Nu lover de dog en del blæst i de kommende dage, og det er så ikke lige der jeg har nemmest ved at motivere mig selv ud af døren.
 
Smukt er det da :-)
Vejene er stadig hvide
Jeg har virkelig været glad for mine Yaktrax - det havde ikke været nemt at få løbet ret meget heromkring uden. Nu lover de mere sne torsdag, så det bliver nok ikke til bare veje det næste stykke tid. Jeg håber dog at kunne få løbet mine 4 ugentlige ture trods vintervejret. Planen er jo at deltage i Socialhalvmarathon den 31. og vinterhalvmarathon i Kalundborg den 9. januar, så det går jo ikke at lade sofaen vinde over løbeskoene...heller ikke selvom det blæser, sneen fyger og det er hundekoldt.

1 kommentar:

  1. Hej Gitte... og glædelig jul
    Sikken en smuk blog, du har lavet her.... Dejligt igen at kunne følge dine løbeture.
    Jeg har netop bestilt et par Yaktrax til både mig og gemalen; glæder mig til de dukker op (mellem jul og nytår).
    Kom i går ud på en ufrivillig løbetur... men det var nu ganske sjovt, der midt i sneens rasen...
    Endnu engang glædelig jul til dig og dine...
    Knus Vivi (August2005)

    SvarSlet