fredag den 28. december 2012

Progressiv løbetur - pyhaa

Jeg har efterhånden rigtig længe bare småløbet og med en del gåpauser undervejs. Nu synes jeg dog at jeg skulle igang med lidt mere løb... Jeg har været inde på http://www.mit-loebeprogram.dk/ og genereret et løbeprogram, som jeg kan afprøve gratis i 14 dage. I dag kunne jeg købe programmet med 60%rabat, så nu er jeg klar til at løbe efter program indtil midt i maj. Selvom jeg synes jeg ikke har sat hastigheden særlig højt, så var det absolut udfordrende at holde tempoet til sidst på dagens progressive tur. Ikke nok med at det blev en 6 km tur uden gåpauser (måtte dog lige kapitulere inden afjogning...) det sidste af turen foregik også med tungen ude af halsen og lunger som ikke synes der var nogen som helst ilt i luften. Det var ingen fornøjelse. Ifølge programmet skal jeg lave en testløbs 5 km næste gang og det er måske meget godt, for tilsyneladende er mit løb værre stillet end jeg frygtede. Det går ikke ubemærket hen for kroppen at der løbes meget lidt (selvom jeg dog har cyklet en del) og at der er kommet et par kilo ekstra på sidebenene... Nå men begge dele kan og skal der rådes bod på! Satser på et skadesfrit 2013, så jeg igen kan komme til at føle mig som løber :-)

GODT NYTÅR :-)

3 kommentarer:

  1. Og jeg håber også på et skadesfrit 2013 for dig. Skader er jo noget fanden har skabt.
    Rigtig godt nytår til dig. :-)

    SvarSlet
  2. Håber du kan kommer i form igen og ud skadesfrit på den anden side.

    Du kan dog glæde dig over at være i bedre form end mig, men det siger heller ikke så meget :)

    Jeg glæder mig til at læse om dine erfaringer med programmet - det eneste jeg læst er år tilbage og der husker jeg at de lægger op til nogle meget friske km-tider i forhold til den angivne form, hvilket jo betyder øget skadesrisiko og øget chance for mistet motivation - hvis det er for hårdt gang efter gang.

    Men har som sagt ikke selv første håndserfaring med dem.

    Ser desuden ud til vi læser samme bog for tiden :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Frederik

      Hyggeligt at høre fra dig igen - det er længe siden :-)
      Jeg tror du har ret i at programmerne laves lige vel optimistiske i forhold til tempo, men de følges samtidig af en beskrivelse som jeg også forholder mig til. Jeg tror generelt man skal være varsom med at kigge blindt efter tempo, fordi det kommer an på så meget f.eks. vind, terræn og dagsform.

      Vi er nok mange der er igang med lige netop den bog lige for tiden - jeg kender ihvertfald flere ;-)

      Slet