tirsdag den 25. december 2012


Elektronisk bog eller "gammeldags almindelig bog"?



Jeg har længe overvejet at anskaffe mig en e-bogslæser, men det er aldrig blevet til noget. Nu har jeg dog fået denne lille, fine Sony reader prs-t2 i julegave. Grunden til at jeg vil have en e-bogslæser er primært at bøgerne ikke fylder og jeg derfor uden problemer kan have mange med mig. Men men jeg er på den anden side også en læser som nyder at sidde med en tyk bog i hænderne og vil det nu blive samme oplevelse at læse på sådan en smal, lille, elektronisk dims?

Nå men nu har jeg da fået hentet en bog ned på readeren fra e-reolen, og så må jeg jo se hvordan det bliver at læse på en ny måde. Iøvrigt har readeren en masse muligheder i forhold til markeringer af tekst, tilføjelse af noter o.s.v. som garanteret er rigtig smarte når først jeg får sat mig ind i funktionerne... Nå jeg vender tilbage med mere info om Sony reader når jeg bliver lidt fortrolig med den.

Glædelig jul til jer alle :-)  

2 kommentarer:

  1. Og glædelig jul til dig. :-) Jeg har også fået en e-bogs reader i julegave. Det er dog en Kindle fra Amazon. Jeg har taget den i brug, og jeg har været spændt på, hvordan det var at ligge i sengen med en lille skærm i stedet for en (stor og tyk) bog. Allerede nu kan jeg mærke, at jeg ind i mellem glemmer "mediet".
    Jeg vil selvfølgelig blive ved med at være hyppig gæst på det lokale bibliotek, men de gange, hvor jeg slæber mange bøger med mig, er slut. Det glæder jeg mig til.
    :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Glædelig jul til dig også:-). Jeg er ganske enig i din oplevelse med at man "glemmer" at det er en e-bogs læser man har i hånden og bare forsvinder ind i læseoplevelsen - præcis som med en almindelig bog. Jeg har også kigget på Kindle, men det er jo svært at vælge, så glæder mig til at høre om dine oplevelser med den.
      :-)

      Slet