mandag den 3. oktober 2011

En søndag i kajak ved Møns Klint

Jeg synes at dagene flyver afsted. Jeg får løbet noget - ikke meget, sniger mig lige over de 100 km hver måned. Egentlig har jeg også mange ting at berette om, men jeg når bare ikke videre end tanken...

Nu får i dog noget helt andet end løb, for jeg har endelig været en tur ude i kajakken efter at den ellers har ligget på land det meste af sommeren. Vordingborg ro- og kajakklub inviterede nemlig på tur til Møns Klint og så måtte vi jo afsted i det gode vejr. Vi mødtes i roklubben og fik morgenkaffe og kørte så afsted.

På vej til Møn - Dronning Alexandrines bro i smukt morgenlys
 Vi satte kajakkerne i vandet lige nær fyret og roede nordpå til klinten. Det var stille vejr og solskin, vi havde medvind på udturen. Min søn Martin sad forrest i toer kajakken og nød turen ude at ro - med sin far som motor bagved :-)
Min mand og søn gør sig klar til at komme i vandet

Her er jeg så i min gode havkajak med den smukke klint bagved

Det er utrolig flot at se klinten fra vandet

Mere Møns klint og flere kajakker i vandet
 Eftersom vi ikke har roet så meget i år holdt vi pause efter 7½ km og roede derefter retur igen.
Vi holdt pause før resten af gruppen efter 7½ km
Turen tilbage var en smule hårdere fordi vi nu havde modvind, men vi holdt en ok fart alligevel og nød turen i fulde drag. Der var mange mennesker på stranden ved klinten i det gode vejr og det er jo også først indenfor de sidste par dage at klinten igen er åbnet for besøg efter skredfare pga. de voldsomme regnmængder der er kommet i sommer. 


På søndag venter E-løbet, men det bliver løbet som træning. Jeg er ikke i form til at slå nogen rekorder og endelig går det ok med mit knæ - så jeg skal ikke risikere noget. Det vil være for ærgerligt i forhold til at jeg kun er i form til en lidt ringe tid alligevel. Men derfor kan man jo godt nyde stemningen til løbet :-).

1 kommentar:

  1. Der er så dejligt og flot ved Møns klint. Der kommer jeg tit fordi min mor bor i Præstø og så er der jo ikke langt. Det må være sjovt at ro i kajak, sikkert god træning for armene....
    Held og lykke med E-løbet og du har ret at det er vigtigere at passe på knæet. Der er vist så megen trængsel at det kan være svært at komme frem.

    SvarSlet