onsdag den 23. november 2011

Når hjernen brænder sammen og kroppen forfalder

Yep sådan er det nemlig for mig lige for tiden. Jeg har skrevet eksamensopgave og pyh det trækker tænder ud. Bortset fra en dejlig uges ferie på Tenerife i sidste uge, hvor hjernen lige fik en pause og den slatne kondi fik vandret lidt i bjerge - så har det stået på læsning og skrivning fordelt jævnt over døgnet. Jeg er så dårlig til at koble fra i sådanne perioder - og selvom jeg ved at min løbetur giver gode tanker og fornyet energi, tja så prioriterer jeg det bare ikke højt nok. 

Nå nu er det skriftlige produkt sendt afsted, og der er endnu 2 uger til, det skal forsvares mundtligt, den tid den sorg... I går blev de støvede løbesko så fundet frem og støvet af. Ud i den skønne natur og bare nyde (selvom tungen hang lidt mere ud af halsen end den plejer). Det var den hårdeste 5 km jeg har løbet længe!! Men løbes skulle der, også op af bakkerne - og nu er det slut med den slendrian. Nu hedder det minimum 3 ture om ugen - basta! Hvor svært kan det være. Kroppen skal være i marathon form til maj, så det går ikke det her!

7 kommentarer:

  1. Tænk, at det kan være så svært at komme afsted på løbeturen, når det i virkeligheden er det, der giver overskud til lidt mere i en travl hverdag!

    Kender det godt - meget godt! Og oveni at man ikke får løbet, så kommer sukkertrangen - for mig i hvert fald ;-(
    Har lige haft 14 dage, hvor jeg ikke fik løbet meget og *pling* gik vægten op med 2 kg...

    Mange hilsner
    Louise T.

    SvarSlet
  2. Bortset fra eksamensopgaven, så kunne jeg have skrevet dit blogindlæg, Gitte ;-)

    Jeg skal også i gang med løbetræningen igen og gerne tre gange om ugen - Paris Marathon, hvor jeg debuterer på 42,195 km-distancen er allerede i april ...

    Kh. Alice

    SvarSlet
  3. De gode nyheder er jo at fordi du er vant til at løbe, så skal du nok kommer efter det igen meget hurtigt!

    SvarSlet
  4. Har du haft tre uger til, at skrive eksamensopgave? Skrækkeligt! De fleste af mine er på en uges varighed, og det er rigeligt skidt.

    Håber du fik lavet noget godt, som du så også forsvarer til den tid.

    Jeg tror det er rigtig godt, at komme tilbage til løb tre gange om ugen. Rutinen er så vigtig.

    God træning!

    SvarSlet
  5. Louise: Ja det er mærkeligt at man ikke kan passe sit løb i travle perioder, når man nu ved det giver overskud. Men det kræver jo lige den smule energi til at komme afsted, og den er der så bare ikke.
    Alice: Yep vi har ikke råd til vinterpause, når planen er et forårsmarathon.
    Kirsten: Håber du har ret :-)
    Hammy: Faktisk er det længere tid jeg har været igang med speciale-skrivning - men især den sidste måned er hård. Jeg tror resultatet er blevet ok, men nu må vi se.

    Mange hilsner Gitte

    SvarSlet
  6. Specialeskrivning! Jeg troede det var mig, der lavede mystisk underspilning af mine opgaver, resultater m.m.; men at kalde specialeskrivning som eksamensskrivning er værdigt på linje med mine.

    Tillykke med specialet, nu håber jeg ekstra meget, at det ender godt.

    SvarSlet
  7. Hammy:
    Nu er der vist mange forskellige former for specialer, mit er på akademi niveau, så det er forholdsvis overkommeligt i forhold til så mange andre tror jeg ;-)

    SvarSlet