søndag den 8. maj 2011

BT halvmarathon på en varm dag.

Ups kan se min blog er blevet lidt forsømt den sidste tid og ligeså med besøg hos dem jeg ellers følger så troligt. Heldigvis er det ikke fordi jeg er skadet, men bare en projektopgave og snarlig aflevering og efterfølgende mundtlig eksamen som fylder min tid lidt mere ud end normalt.. 

I dag skulle der så løbes BT halvmarathon, og skønt at skulle løbe i så flot vejr - men svært lige at forudse hvor varmt det ville blive. Heldigvis besluttede jeg mig for at lade løbejakken blive i bilen trods den lidt kolde vind i startområdet. Det viste sig at være den helt rigtige beslutning. Strategien for dagens løb var at løbe med overskud hele vejen, for der er jo kun 2 uger til marathon i København - og dermed ikke plads til at løbe all-out. 


Da jeg kom igang kunne jeg godt mærke at benene havde det super og min km-tid de første km lå under 5:30 - det måtte der justeres på for det var jo absolut ikke meningen. Dermed slap jeg klubkammerat Jørgen. Det var supervarmt de første 7 km, ingen vind og solen bagte bare ned - puh... De første 15-17 km var overskuddet superfint, så kom vi til bakkerne inde på de mindre asfalterede stier - de fik som forventet pulsen lidt højere op. Stadig gik det dog helt fint. Pludselig var der kun 2 km tilbage og jeg havde bare overskud til mere endnu - super dejlig følelse. Da jeg kom ind på stadion kunne jeg se at hvis jeg lige gav den gas på det sidste stykke så ville jeg nå under 2 timer, så der blev lige slutspurtet og dermed var en sluttid på 1:59:42 hjemme - wow. Hvad mon det kunne have blevet til hvis jeg havde givet los for kræfterne - nå pyt, det var rigtig vigtigt for mig rent psykisk at opleve det som et rimelig let og overskudsagtigt løb, for den 22. maj er det jo den dobbelte distance der venter forude. Så dagens missionen fuldført :-). Sjovt nok nåede jeg i mål 5 min før Jørgen og jeg aner ikke hvor jeg har overhalet, for jeg så ham ikke undervejs - han mener dog jeg smuttede udenom allerede ved 1. væskedepot. 


Efter et dejligt bad gik vi i samlet trop til Nærum torv og spiste pizza før grisen bragte os tilbage til Lyngby og bilerne. En hyggelig klubtradition ved netop dette løb :-). Nu venter så nedtrapning og dermed knap så mange km - men jeg skal nok også prioritere projekt og eksamensforberedelse, så jeg kommer ikke til at kede mig.

4 kommentarer:

  1. Et stort tillykke med løbet, og sikke dog som du får løbet nogle halvmaraton i år, det bliver meget spændende at se, hvordan Cph. forløber.

    Er det værd at bruge fire times transport på, at deltage i BT Halvmaraton?

    SvarSlet
  2. Flot igen - du løber ganske stabilt må man sige...

    Er der ikke shuttle busser tilbage til Lyngby?

    SvarSlet
  3. @Hammy: Ja halvmarathon er favoritdistancen, så dem skal der helst løbes nogle af. Tja om det er værd at bruge 4 timers transport for at deltage i BT halvmarathon. Det er et løb som er godt arrangeret. Ruten er ok, men ikke speciel i forhold til andre byløb. Så det må vist være en smagssag :-).

    @Frederik: Jo der er busser retur til Lyngby, men i løbeklubben spiser vi altid pizza på Nærum torv efter løbet, og så er det nemmest lige at tage grisen tilbage til Lyngby - og iøvrigt også en smuk tur.

    SvarSlet
  4. Halvmaraton er jo også min favoritdistance, og baggrunden for spørgsmålet er, om jeg fx næste år skal deltage i løbet, hvilket vil tage de 4 timers transport.

    Det er jo et gammelt løb og med 5000 deltagere er der nok også en hel del løbere jeg kan løbe med og mod de senere kilometer, men måske uden, at det går under pga manglende danske evner til organisering.

    Jeg overvejer også Sparta halvmaraton løb i efteråret.

    SvarSlet