fredag den 14. november 2014

Anna Grue: Et spørgsmål om penge

Dette er femte bog i serien om den skaldede detektiv Dan Sommerdahl. Denne gang handler bogen om den hovedrige playboy og medejer af et entreprenørfirma Peter Münster-Smith som bliver knivdræbt. Liget bliver fundet i et baghus som er ved at blive sat i stand og dermed kan kredsen af mistænkte hurtigt snævres ind til dem som har nøgle ind til byggepladsen. Der er dog rigtig mange som kunne have et særdeles rimeligt motiv for at ville den rige playboy til livs. Igen er det Christianssunds Politi som står for efterforskningen og Dan Sommerdahl bliver undervejs indblandet i sagen – ganske som han plejer.

Jeg kan rigtig godt lide Anna Grues måde at skrive på, dog lever denne boge ikke helt op til mine forventninger. Der er ingen store overraskelser, sagen rulles ganske langsomt op og det bliver altså bare lidt for kedeligt når man befinder sig i krimiens univers. Jeg vil sidde og bide negle af spænding, jeg vil overraskes og det kommer aldrig i denne bog. Når jeg alligevel ender på en middel vurdering, så er det fordi jeg fanges ind i historien pga. Anna Grues gode beskrivelser af mennesker og miljøer. Jeg bliver nemlig fanget ind i historien og keder mig ikke, men som krimi er der mangler på spændingssiden.


Vurdering: 3/5 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar